Corlaer College-Schoolgids 2021-2022

BIJZONDERE ACTIVITEITEN 8 - 41 - Internationalisering Op het Corlaer College willen we onze leerlingen voorbereiden op de toekomst door hun horizon te verbreden en ze over grenzen heen te laten kijken. We vinden het belangrijk dat leerlingen naast het leren van een andere taal ook in contact komen met andere landen en culturen. Internationalisering speelt daarom een belangrijk rol op het Corlaer College. In ons onderwijsprogramma proberen we elke leerling via e-mail en korte bezoeken contact te laten krijgen met leeftijdsgenoten in het buitenland. In de boven- bouw gaat elke leerling een week op reis naar het buitenland. Het verblijf kan in een hotel of bij een gast- gezin zijn. Bestemmingen voor deze reisweken zijn o.a. Spanje, India, Frankrijk, Tsjechië, Duitsland, Engeland en België. Expeditie Corlaer Over de grens kijken, dat geldt zeker ook voor Expeditie Corlaer. Al tien jaar zetten leerlingen uit het derde leerjaar zich in voor maatschappelijke projecten in binnen- en buitenland. Leerlingen uit de verschillende afdelingen zetten zich samen in voor een goed doel. Zij gaan de grens over of zoeken hun eigen grenzen op op het gebied van een sportieve uitdaging. Afgelopen jaar hebben leerlingen vanwege corona zich in Nederland ingezet voor goede doelen. In de jaren daarvoor zijn leerlingen naar Suriname, Burkina Faso, Oeganda, Peru, Zuid-Afrika, Taiwan, India en Roemenië gereisd. Ook werd er gefietst en gekanood voor het goede doel (Corlaer Cycling en Kikano). De expeditieteams buigen zich over maatschappe- lijke vraagstukken die ergens ter wereld spelen. Altijd met als doel om in de betreffende gemeenschap een blijvend element van waarde te realiseren. Dat kan in Nederland, maar veel vaker gebeurt dat in het buiten- land. De leerling groeit zelf en zet zijn nieuw ontdekte talenten en vaardigheden in ten dienste van anderen. Het aanleren van een ondernemende houding door onder andere het tonen van initiatief en afmaken waar je aan begint. HET CORLAER COLLEGE VINDT HET BELANGRIJK DAT LEERLINGEN ZICH NIET ALLEEN OP COGNITIEF GEBIED ONTWIKKELEN, MAAR DAT ZE OOK HUN CAPACITEITEN ONTPLOOIEN IN CULTURELE EN/OF SPORTIEVE ACTIVITEITEN. >

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE5MDM=