Jubileummagazine 100 jaar

JUBILEUM MAGAZINE 32 Verantwoord achteromkijken Als we terugkijken in de tijd, dan is de Rehobothschool de langstdraaiende school van de HSN; zij heeft een heel speciale plek in de Nijkerkse samenleving. Het aantal families dat met veel plezier al drie tot vier generaties leerlingen naar onze school brengt, is spreekwoordelijk. Onze school bestaat al bijna 70 jaar en is in 1950 gebouwd als tweede school van de HSN. Veel van onze meesters en juffen zijn als pas afgestudeerden op school gekomen en werken er nog steeds met veel plezier en met veel vakmanschap. Zij maken het onderwijs! Sommigen al meer dan 40 jaar. De school staat al heel lang garant voor stabiliteit, goed lesgeven en goede opbrengsten. De zorg en aandacht voor kind en ouder is bekend, eenieder mag zich veilig weten bij ons op school. Al deze onderdelen van de Rehoboth willen we meenemen naar de volgende periode, daar voelen wij ons verantwoordelijk voor. Maar wat ons echt bindt, is het geloof in één God en de wetenschap dat wij Zijn Liefde mogen doorgeven. Verantwoord vooruitkijken De Rehobothschool wil graag onderscheidend zijn in talentontwikkeling en persoonsvorming van kinderen en leerkrachten. Wij doen dit door te werken met de zeven gewoonten van Stephen Covey. Daarnaast bieden we boeiend en betekenisvol onderwijs aan: van klassikaal naar interactief met veel coöperatieve werkvormen. Hierbij laten we ons graag inspireren door wetenschappelijke onderzoeksresultaten op onderwijsgebied. Samen met de CHE (Christelijke Hogeschool Ede) vormen wij een academische basisschool. Organisatie van ons onderwijs Naast veel aandacht voor de basisvakken en het handelingsgericht werken, willen wij ons op de Rehobothschool de komende jaren meer gaan richten op een optimale ontwikkeling van talenten en kwaliteiten bij leerlingen en leerkrachten. Om deze reden hebben wij onze focus gelegd op de verbinding van de zaakvakken. In onze onderbouw wordt al succesvol gewerkt met thematisch werken. Alle groepen werken met portfolio’s, waarin kinderen zelf hun ontwikkelingen kunnen beschrijven en hierop reflecteren. Optimale ontwikkeling De lessen op de Rehoboth worden verzorgd door zowel eigen leerkrachten als door extern deskundigen/ouders. Wij bieden onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen met speciale begeleiding. Daarnaast geven we lessen aan leerlingen die een eigen leerroute hebben, zoals de leerlingen van de taalklas, die net in Nederland wonen. meester De Vries en juf Van Hoff.

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE5MDM=